درمان آسم با گرده گل؛ یک درمان بدون ضرر


آسم از جمله بیماری های تنفسی است که متاسفانه درمان مشخصی برای آن وجود ندارد. علم نوین هنوز نتوانسته راهکاری درمانی برای درمان آسم بیابد. به همین علت است که بسیاری از مبتلایان به آسم بسیار ناامید و خسته هستند. خسته از داروهای پرشمار و اسپری هایی که باید استفاده کنند اما خبر از بهبود درمانی شان نیست
خوشبختانه بر خلاف طب نوین که نمی تواند راهکار درمانی برای درمان آسم ارائه دهد، طب سنتی ایرانی در ایین زمینه تجربه زیادی داشته است. از گذشته عسل طبیعی به عنوان یک ماده موثر برای درمان آسم شناخته شده و مورد استفاده قرار می گرفته است. مصرف شربت عسل یکی از مهمترین توصیه های اطبا گذشته درباره درمان آسم در افراد مختلف بوده است.
در سال های اخیر با توجه به تحقیقات مختلف بر روی فراورده های زنبور عسل، محققان به این موضوع شک کردند که شاید بسیاری از خواص عسل طبیعی به علت وجود گرده گل درون عسل باشد. احتمالا می دانید که در عسل تصفیه نشده یا همان عسل خام، مقادیر قابل توجهی گرده گل وجود دارد که در کندو وارد عسل شده است. در نتیجه ممکن است برخی خواص عسل خام منشعب شده از گرده های درون آن باشد.
در این زمینه تحقیقات زیادی به عمل آمد تا از نقش گرده گل در درمان آسم و بیماری های تنفسی پرده برداشته شود. خوشبختانه نتایج خوبی نیز در اثر این تحقیقات به دست آمد که نشان دهنده اثرگذاری مصرف گرده گل بر روی آسم و آلرژی های تنفسی بود.
در این مطلب تلاش شده تا به صورت مختصر به علت اثرگذاری گرده گل بر روی درمان آسم اشاره شود. شاید با اطلاع از این موضوع، بتوانید گرده گل را برای درمان مشکلات تنفسی و آسم آلرژیک خود به کار ببندید. البته فراموش نکنید که مصرف گرده گل باید زیر نظر پزشک یا طبیب طب سنتی انجام شود.

گرده گل چگونه بر روی آسم اثر می گذارد؟
قصد نداریم در این مطلب به علت ایجاد آسم آلرژیک بپردازیم. با این حال بسیاری از آسم ها به دلیل شرایط فصلی ایجاد می شوند و ممکن است کاملا مقطعی باشند. در چنین شرایطی اسپری و برخی داروها تجویز می شود که هیچ کدام اثرات درمانی نداشته و تنها به برطرف شدن آنی مشکلات ناشی از آسم کمک می کنند. در نتیجه این مواد را نمی توان به عنوان درمانی برای آسم به حساب آورد.
گرده گل به دلیل اینکه از جمع آوری گرده های پراکنده شده توسط گل ها درست می شود و مقداری آنزیم زنبور عسل نیز به آن اضافه می گردد، می تواند به برطرف کردن آلرژی های مختلف کمک کند. در واقع هر گلوله گرده گل به این دلیل که دارای مقادیر فراوانی از دانه های حساسیت زا است، به نوعی حالت واکسن را به خود می گیرد. شاید به همین علت باشد که برخی از شرکت های داروسازی قصد دارند واکسن های ضد آلرژی خود را با گرده گل تولید کنند.
به طور خلاصه می توان گفت که مصرف هوشمندانه گرده گل، سطح هوشیاری بدن انسان را نسبت به آلرژی های فصلی افزایش می دهد. سیستم ایمنی بدن آمادگی بیشتری برای مقابله با این مشکلات را پیدا کرده و در نتیجه امکان بروز حمله های آسمی کمتر می شود. حال فرض کنید که از گرده گل به صورت منظم و مداوم استفاده کنید. در این صورت می توانید امیدوار باشید که از بروز آلرژی های فصلی و در نتیجه بیماری آسم پیشگیری به عمل آورده اید.

فراموش نکنید که اگر می خواهید با کمک گرده گل به درمان آسم خود بپردازید، تنها راه حل استفاده مداوم و منظم از گرده گل است. البته بید توجه داشته باشید که این نوع مصرف باید با دوز کم اتفاق بیافتد تا خود گرده گل عاملی برای ایجاد آلرژی نشود. شما باید از گرده گل به اندازه ای استفاده کنید که سیستم ایمنی بدن خود را هوشیاز کنید. بهترین زمان استفاده از گرده گل نیز چند هفته قبل از فصل هایی است که حساسیت به اوج خود می رسد.

گرده گل را به چه روشی برای درمان آسم مصرف کنیم؟
مصرف گرده گل بسیار ساده و به روش های مختلف امکان پذیر است. این شما هستید که با توجه به شرایطی که دارید، باید یکی از این راهکارها را استفاده کنید. البته در مورد دوز مصرف گرده گل نیز بهتر است با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنید. با این حال، بهترین روش مصرف گرده گل برای درمان آسم، استفاده از این ماده به همراه شربت عسل طبیعی است. خود شربت عسل به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی برای درمان آسم شناخته می شود. حال اگر مقدار کمی گرده گل هم به این شربت اضافه کنید، هم یک نوشابه انرژی زا درست کرده اید و هم نوشیدنی ضد الرژی برای درمان آسم. اگر بتوانید در دوره ای منظم و پشت سر هم از شربت عسل و گرده گل استفاده کنید، به شدت درمان آسم شما ساده تر می شود.
در بدترین شرایط، استفاده از شربت عسل و گرده گل، شبیه به داروهای شیمیایی، تنها علائم آسم را کاهش می دهد. با این تفاوت که داروهای شیمیایی مضر و گاهی خطرناک هستند؛ اما شربت عسل و گرده گل خاصیت های زیادی برای بدن شما به همراه دارد. پس به راحتی می توایند از این ترکیب فوق العاده استفاده کنید.

فراموش نکنید که مداومت در مصرف است که رمز موفقیت شما برای مقابله با آسم خواهد بود. اگر خیلی زود ناامید می شوید یا حال و حصوله مصرف مداوم گرده گل برای درمان آسم را ندارید، بهتر است مصرف این ماده را شروع نکنید!

گرده گل در واقع یک واکسن طبیعی برای پیشگیری و درمان آسم است. با مصرف هوشمندانه گرده گل به همراه عسل طبیعی می توانید خیلی زود به درمان یا کاهش علائم آسم امیدوار شوید. البته به شرطی که بتوانید این ماده را به طور منظم و بدون ناامیدی هشدار جدی: فراموش نکنید که مصرف خودسرانه گرده گل برای درمان آسم به هیچ وجه توصیه نمی شود. در برخی مواقع ممکن است مصرف گرده گل حتی به بدتر شدن آسم منجر گردد. در نتیجه هم برای تعیین دوز مصرف گرده گل و هم برای تایید استفاده از این ماده، به طبیب طب سنتی مراجعه نمایید.